شما اینجا هستید   |

بنیاد خیریه بین الملل امداد جهان (WRF) بعنوان یک سازمان غیر دولتی، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و عام المنفعه در سال ۱۳۷۹، مطابق با سال ۲۰۰۰ میلادی با شماره ۱۱۹۸۸ در کشور جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و با نیت تقرب به خداوند متعال و کمک به اقشار آسیب پذیر و بحران های انسانی، تلاش خود را آغاز و تا کنون از طریق جذب کمک های بین المللی و افراد خیر و نیکوکار، ضمن فراهم آوردن زمینه های آموزشی و اشتغال در تقویت روحیه کار و تلاش مدد جویان خود به جای اتکا به دیگران سعی نموده است. با گسترش روابط بین المللی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … نقش بازیگران این عرصه نیز روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده است. به طوری که فعالیت های غیر دولتی در امور بین الملل رو به افزایش نموده و به صورت یکی از بارزه های مهم این نظام درآمده است.

سازمان های بین المللی غیر دولتی که تا جنگ جهانی دوم به عنوان سازمان های بین المللی خصوصی شناخته شده بودند، به دنبال قرار گرفتن منشور ملل متحد با سه خصیصه لاینفک غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی به عنوان یک پدیده مهم به رسمیت شناخته شدند، زمینه فعالیت آنها در عرصه های بین المللی به اندازه ای متنوع و گسترده می باشد که کلیه اموری که منافع مشترک بشری اقتضاء آن را داشته باشد، در بر می گیرد.

نظر به اینکه فرهنگ و تمدن ایرانی از دیرباز بر اساس مهر و محبت، صمیمیت، میهمان نوازی، دستگیری از ضعفا، فقرا و پناه جویان، آسیب دیدگان از جنگ، سوانح طبیعی و کمک به ارتقاء سطح معیشت و زندگی آنان و مراقبت و توانبخشی و پیگیری از آسیب های اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین ملتها و دولتها پایه ریزی شده است و فرهنگ اسلامی و ملی عامه مردم ایران احترام به حقوق بشر و اقلیت های دینی و برگزاری مراسم مذهبی آنان را مورد توجه جدی قرار داده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بصورت صریح به آن اشاره شده است، بعنوان کشوری متمدن و اسلامی توانسته است در طول تاریخ خدمات قابل توجهی را به جامعه بشریت ارائه نماید.

در این راستا بنیاد خیریه بین الملل امداد جهان که به لحاظ اختصار بنیاد نامیده می شود، بصورت غیر دولتی و غیر انتفاعی بدون توجه به نژاد، رنگ، مذهب، ملیت، مرزهای جغرافیایی و سیاسی تشکیل گردیده است.

فهرست سازمان ها و افرادی که تا کنون ما را یاری نموده اند:
۱- اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.
۲- اداره کل سازمان های مردم نهاد وزارت کشور.
۳- نیروی انتظامی ج. ا. ا (پلیس امنیت عمومی ناجا).
۴- کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان HCR
۵- شرکت های مینو، تاژ، بلور، کاوه، ایکات.
۶- آقایان غلام حسین بلندیان، محمود خداجو، بیژن وهابی، سرکار خانم لیدا مسبوقی و سرکار خانم روشنک وهابی.
۷- وزارت امور اقتصادی و دارایی.
۸- شرکت خدمات حسابرسی امیر مشار.
۹- تعاونی اعتبار مولی الموحدین.
۱۰- دفتر برنامه جهانی غذا WFP
۱۱- تالار بزرگ کشور و مجتمع فرهنگی، ورزشی ونک.
۱۲- شهرداری منطقه ۳ و ۷ تهران.

شما نیز می توانید با:
۱٫ ارائه طرح ها و ایده های نو.
۲٫ عضویت افتخاری فعال و ارائه خدمات مورد نیاز بنیاد در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، اقتصادی، روابط عمومی و بین الملل و … .
۳٫ اطلاع رسانی به مردم از فعالیت ها و اهداف بنیاد و جذب اعضای افتخاری فعال.
۴٫ اعلام آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی جهت اقشار کم درآمد.
۵٫ اهداء کمک های نقدی و غیر نقدی.
۶٫ معرفی افرادی که به هر شکلی نیاز به کمک دارند.
۷٫ اهداء وسایل مستعمل و قابل استفاده از جمله لوازم خانگی، لباس، دارو و کتاب.
۸٫ توزیع صندوق صدقات و نذورات در میان اقوام و دوستان.
ما و آیندگان را در جهت نیل به اهداف بنیاد یاری نمائید.

تگ های مطلب : ، ، ، ،
دسته بندی : بنیاد امداد , عکس
به اشتراک بگذارید : | | |